I letos se naše škola zúčastnila sběru kaštanů. Na zimu se zvířatům odvezlo přes 1200 kg. Děkujeme všem sběračům a Obci Moravany za pomoc s dopravou. Za školní družinu Bc. Karolína Hájková, Stanislava Rulíková a Jana Brejchová
I letos se naše škola zúčastnila sběru kaštanů. Na zimu se zvířatům odvezlo přes 1200 kg. Děkujeme všem sběračům a Obci Moravany za pomoc s dopravou. Za školní družinu Bc. Karolína Hájková, Stanislava Rulíková a Jana Brejchová
Ráda bych vyjádřila velké poděkování našim žákům z 9. třídy, kteří se zúčastnili okresního kola soutěže "Hledáme nejlepšího Mladého chemika ČR."
První tři místa obsadily žákyně v tomto pořadí: 1. Valerie Fibichová, 2. Anna Komárková a 3. Natálie Králová. Díky jejich znalostem a odhodlání postupují do krajského kola, které se uskuteční v prosinci 2024.
Děkujeme jim za reprezentaci naší školy a přejeme jim mnoho úspěchů v dalším kole soutěže!
Ing. Anna Kuklová, ZŠ Moravany
S radostí oznamujeme, že se o naší škole píše v učitelském měsíčníku 9/2024, a to díky výjimečné práci naší paní zástupkyně Mgr. Miroslavě Filipi. Její úsilí a nasazení bylo oceněno a přineslo naší škole zaslouženou pozornost.
Velké poděkování paní zástupkyni za skvělou reprezentaci naší školy!
Děkuji.
Mgr. Jana Felcmanová, ředitelka ZŠ Moravany
Ve dnech 17.-19. 10. 2024 se konalo setkání učitelů, kteří využívají programy eTwinning/Erasmus+ ve své výuce. V estonském Tallinnu byly pedagogům představeny další možnosti a výzvy, které mohou oba programy přinést, a o které mohou učitelé a ředitelé škol dále žádat. K nejúspěšnějším již tradičně patří partnerství škol online, tedy eTwinning doplněný o případné výjezdy ať již v rámci tzv. Norských fondů, Mládež v akci nebo právě Erasmus+. Naše škola pokračuje již čtvrtým rokem v programu eTwinning, kdy využívá mezinárodní projekty k výuce v souladu se ŠVP, realizovali jsme grant z Erasmu+. Letos připravujeme partnerství se školou v Německu a v Polsku, plánujeme další žádost o grant Erasmus+, případně akreditaci naší školy v tomto programu. V Tallinu bylo konzultováno další velké téma, a to možnosti, a určitě i nutnost zapojení digitální techniky do vzdělávacího procesu. S tímto procesem jde ruku v ruce otázka věku žáků a edukace ohledně e-bezpečnosti. Shoda samozřejmě panuje na tom, že čím dříve se ve školách s digitalizací a výukou e-bezpečnosti začne, tím lépe. A proč právě Tallinn? O této zemi je známo, že uskutečnila jako úplně první země v Evropě své parlamentní volby formou online. Také se zde tvrdí, že wifi připojení je zde snad i v. Veskutečnosti se Estonsko může chlubit 2. místem v mezinárodním srovnávání výsledků ve vzdělávání PISA (Programme for International Student Assessment). Seminář tedy měl určitě co nabídnout pro inspiraci učitelům z ostatních zemí. (Mgr. Miroslava Filipi)
V hodinách zeměpisu se žáci 7. třídy pod vedením pana učitele Vojtěcha Felcmana pustili do zajímavého projektu zaměřeného na státy Ameriky. Tento projekt měl za cíl nejen prohloubit znalosti žáků o tomto fascinujícím regionu, ale také rozvíjet jejich dovednosti v oblasti vyhledávání a zpracovávání informací.
Průběh projektu
Žáci měli možnost využít moderní technologie, jako jsou mobilní telefony, počítače a tablety, k vyhledávání informací o různých latinskoamerických zemích. Každý žák si zvolil konkrétní zemi a zaměřil se na její historii, kulturu, geografii a významné osobnosti. Během práce na projektu se žáci učili samostatnosti, kritickému myšlení a schopnosti efektivně prezentovat informace.
Prezentace a sdílení
Po shromáždění informací následovalo zpracování a příprava prezentací, které žáci předávali svým spolužákům. Tato část projektu byla velmi důležitá, neboť se žáci naučili, jak prezentovat své znalosti a efektivně komunikovat s ostatními. Prezentace byly různorodé a kreativní, což ukázalo, jak moc žáci do projektu investovali své úsilí.